De klant

Rouw na moord is een onderzoek van de Rijksuniversiteit Groningen onder tweehonderd ouders, partners en andere familieleden van slachtoffers van moord of doodslag. Omdat reguliere behandelingen dikwijls niet aanslaan bij deze groep nabestaanden is een nieuwe behandeling ontwikkeld die door de universiteit getest wordt.

De opdracht

Ontwerp een website die uitbundig noch deprimerend is. De website moet door onszelf aangepast kunnen worden en moet een – afgeschermd – forum bevatten voor de therapeuten.

Het resultaat

De primaire doelgroep van de website zijn familieleden van slachtoffers van moord of doodslag. Speciaal voor hun maakten wij een aangepast kleurenschema en selecteerden verschillende foto’s waarin herkenning een grote rol speelt. Speciale aandacht verdienen de interactie kaart van Nederland en de veel gestelde vragen pagina met uitklapbare antwoorden.

Bezoek website

Meer informatie

Wilt u ook met ons samenwerken? Vraag dan een vrijblijvende offerte aan.

050 785 12 70 info@wemagine.nl Contactformulier

Geen leuk onderwerp, wel een mooie site.

Mariette van Denderen

Meer werk

Taatgen fotografie

Bij een fotograaf zegt het beeld alles. Daarom maakten we voor Taatgen een minimaal design met full-screen foto's. De website bevat de nieuwst technieken om bezoekers een unieke (foto-)ervaring te geven.

Bekijk Taatgen fotografie

Curiat

Twee jaar lang hebben we samengewerkt met bedrijfsmaatschappelijk werkers om Curiat precies te maken zoals we wilden. Nu is het zo ver: Curiat.

Bekijk Curiat

Stop jeugdwerkloosheid

Een activerende website, zeer veel tweets, honderden facebook-likes en duizenden bezoekers. Het doel van stopjeugd- werkloosheid moge duidelijk zijn: Het probleem van jeugdwerkloosheid hoger op de politieke agenda krijgen.

Bekijk Stop jeugdwerkloosheid

Jongerenkieswijzer

De belangrijkste uitdaging van een stem- of kieswijzer is de gebruiksvriendelijkheid. Bezoekers komen op de website met een duidelijk doel: Snel en efficiënt een stemadvies krijgen. Om het ontwerp zo optimaal te krijgen hebben we uitgebreid onderzoek gedaan met behulp van usabilityonderzoeken.

Bekijk Jongerenkieswijzer

Check je Cao

Een website waar bezoekers aan een rad kunnen draaien. Vervolgens krijgen ze een willekeurige vraag uit één van de vier categorieën.

Bekijk Check je Cao

Wieowat

Een interactieve website waar bezoekers gratis activiteiten kunnen plaatsen om zo nieuwe mensen te leren kennen. Daarnaast kunnen bezoekers reageren op geplaatste activiteiten.

Bekijk Wieowat