De klant

De jongerenkieswijzer is een initiatief van acht samenwerkende jeugdorganisaties waaronder FNV Jong, NJR en LSVb.

De opdracht

Ontwerp en maak binnen drie weken een kieswijzer voor de doelgroep 18 -30 jaar. Daarnaast moet de website op mobiel goed werken en minimaal 50.000 bezoekers per dag aankunnen.

Het resultaat

De belangrijkste uitdaging van een stem- of kieswijzer is de gebruiksvriendelijkheid. Bezoekers komen op de website met een duidelijk doel: Snel en efficiënt een stemadvies krijgen. Om het ontwerp zo optimaal te krijgen hebben we uitgebreid onderzoek gedaan met behulp van usabilityonderzoeken. Om de verwachte stroom van bezoekers aan te kunnen hebben we de website in de ‘cloud’ gehost. Deze manier van hosten zorgt ervoor dat het aantal servers schaalbaar is. Bij drukte worden er automatisch extra servers ingeschakeld zodat de website goed en snel blijft werken. Dus ook toen de website de nationale pers haalde (o.a. NOS 8 uur journaal) en Nederland massaal de website bezocht bleef de site optimaal werken.

Bezoek website

Meer informatie

Wilt u ook met ons samenwerken? Vraag dan een vrijblijvende offerte aan.

050 785 12 70 info@wemagine.nl Contactformulier

Telkens snel en naar volle tevredenheid.

Bernard Koekoek

Meer werk

FNV Jong

Behalve een nieuw logo en een paar kleine cosmetische veranderingen is er voor de bezoeker weinig aan de website veranderd. Voor de beheerders van de website is het een grotere verandering: Een makkelijk te gebruiken CMS, verbeterde reactiemogelijkheden en lage kosten.

Bekijk FNV Jong

Jij in de Lawei

Doelgroep van de website zijn de zogenoemde “tweens”. Deze kinderen, bovenbouw basisschool, willen niet langer als kind benaderd worden.

Bekijk Jij in de Lawei

Technical parts

Duizenden verschillende producten en varianten.

Bekijk Technical parts

Jongerenkieswijzer

De belangrijkste uitdaging van een stem- of kieswijzer is de gebruiksvriendelijkheid. Bezoekers komen op de website met een duidelijk doel: Snel en efficiënt een stemadvies krijgen. Om het ontwerp zo optimaal te krijgen hebben we uitgebreid onderzoek gedaan met behulp van usabilityonderzoeken.

Bekijk Jongerenkieswijzer

Stop jeugdwerkloosheid

Een activerende website, zeer veel tweets, honderden facebook-likes en duizenden bezoekers. Het doel van stopjeugd- werkloosheid moge duidelijk zijn: Het probleem van jeugdwerkloosheid hoger op de politieke agenda krijgen.

Bekijk Stop jeugdwerkloosheid

Prikbord schuldhulp

Ontwerp en maak een website waarop de landelijk vraag en aanbod van bijeenkomsten over schuldhulpverlening bij elkaar komen.

Bekijk Prikbord schuldhulp