De klant

De jongerenkieswijzer is een initiatief van acht samenwerkende jeugdorganisaties waaronder FNV Jong, NJR en LSVb.

De opdracht

Ontwerp en maak binnen drie weken een kieswijzer voor de doelgroep 18 -30 jaar. Daarnaast moet de website op mobiel goed werken en minimaal 50.000 bezoekers per dag aankunnen.

Het resultaat

De belangrijkste uitdaging van een stem- of kieswijzer is de gebruiksvriendelijkheid. Bezoekers komen op de website met een duidelijk doel: Snel en efficiënt een stemadvies krijgen. Om het ontwerp zo optimaal te krijgen hebben we uitgebreid onderzoek gedaan met behulp van usabilityonderzoeken. Om de verwachte stroom van bezoekers aan te kunnen hebben we de website in de ‘cloud’ gehost. Deze manier van hosten zorgt ervoor dat het aantal servers schaalbaar is. Bij drukte worden er automatisch extra servers ingeschakeld zodat de website goed en snel blijft werken. Dus ook toen de website de nationale pers haalde (o.a. NOS 8 uur journaal) en Nederland massaal de website bezocht bleef de site optimaal werken.

Bezoek website

Meer informatie

Wilt u ook met ons samenwerken? Vraag dan een vrijblijvende offerte aan.

050 785 12 70 info@wemagine.nl Contactformulier

Telkens snel en naar volle tevredenheid.

Bernard Koekoek

Meer werk

Hydraulische cilinder configurator

Vele combinaties mogelijk, maatvoering op schaal en DWG-bestand direct beschikbaar. Bekijk Hydraulische cilinder configurator

ACEM Nederland

Net zoals ACEM meditatie is de website modern en no nonsens. Grote en, in de breedte, schermvullende foto's met een rustig kleurenpalet.

Bekijk ACEM Nederland

Rijminstructeur

Coen is een wirwar van gedachten en een kluwen van woorden. Oftewel een vrolijke chaos. Een chaos die je ook in de website terugziet: Een felgekleurde wand vol met post-its die de rijminstructeur, via de Wemachine, zelf kan toevoegen, bewerken en verwijderen.

Bekijk Rijminstructeur

Mo Cards

Bewegende bijtjes, stuiterende spinnen en een slak die het laatste nieuws brengt: Het is een dolle boel op de website.

Bekijk Mo Cards

Wijnen van Holland

Delfts blauw met een gloed van oranje. Bezoekers van een webshop kunnen de producten niet voelen en ruiken. Des te belangrijker zijn dan ook de productfoto’s in een webshop.

Bekijk Wijnen van Holland

Landingspagina Margriet

Landingspagina voor de Magriet-Rituals campagne.

Bekijk Landingspagina Margriet