De klant

FNV Jong is een zelfstandige jongerenbond en geeft adviezen aan de overheid op het gebied van werk en inkomen en heeft daarnaast een zetel in de SER.

De opdracht

Maak een campagnesite die de urgentie voor de oplopende jeugdwerkloosheid aangeeft en mogelijkheid biedt tot actie door een twitterbericht richting De minister-president (@minpres) te sturen. De website moet veel bezoekers aankunnen en goed werken op mobiele apparaten.

Het resultaat

Een activerende website, zeer veel tweets, honderden facebook-likes en duizenden bezoekers. Het doel van stopjeugd- werkloosheid moge duidelijk zijn: Het probleem van jeugdwerkloosheid hoger op de politieke agenda krijgen. Met steun van onder andere Tofik Dibi, Jörgen Raymann en Bas Heijne stroomden de bezoekers binnen. Om de verwachte stroom van bezoekers aan te kunnen hebben we de website in de ‘cloud’ gehost. Deze manier van hosten zorgt ervoor dat het aantal servers schaalbaar is. Bij extreme drukte worden er automatisch extra servers ingeschakeld zodat de website goed en snel blijft werken. Dus ook toen stopjeugdwerkloosheid.nl de nationale pers haalde (o.a. Volkskrant en nu.nl) en Nederland massaal de website bezocht bleef hij prima werken.

Meer informatie

Wilt u ook met ons samenwerken? Vraag dan een vrijblijvende offerte aan.

050 785 12 70 info@wemagine.nl Contactformulier

Meer werk

Licht Management Systeem

Wemagine maakt ze dit nu een stuk makkelijker met het pas ontwikkelde Licht Management Systeem.

Bekijk Licht Management Systeem

Judith van der Wel

We hebben een website ontworpen en gebouwd die dichtbij de schrijfster blijft. Een persoonlijke site waar ze haar boek kan promoten en nieuwe artikelen kan plaatsen.

Bekijk Judith van der Wel

Jongerenkieswijzer

De belangrijkste uitdaging van een stem- of kieswijzer is de gebruiksvriendelijkheid. Bezoekers komen op de website met een duidelijk doel: Snel en efficiënt een stemadvies krijgen. Om het ontwerp zo optimaal te krijgen hebben we uitgebreid onderzoek gedaan met behulp van usabilityonderzoeken.

Bekijk Jongerenkieswijzer

Bright Future Studiekeuze

Een responsive website en een overzichtelijke homepage met een duidelijke splitsing tussen de verschillende doelgroepen.

Bekijk Bright Future Studiekeuze

Brick My Picture

Foto's omzetten in Lego® blokjes

Bekijk Brick My Picture

Wijnen van Holland

Delfts blauw met een gloed van oranje. Bezoekers van een webshop kunnen de producten niet voelen en ruiken. Des te belangrijker zijn dan ook de productfoto’s in een webshop.

Bekijk Wijnen van Holland