De klant

FNV Jong is een zelfstandige jongerenbond en geeft adviezen aan de overheid op het gebied van werk en inkomen en heeft daarnaast een zetel in de SER.

De opdracht

Maak een campagnesite die de urgentie voor de oplopende jeugdwerkloosheid aangeeft en mogelijkheid biedt tot actie door een twitterbericht richting De minister-president (@minpres) te sturen. De website moet veel bezoekers aankunnen en goed werken op mobiele apparaten.

Het resultaat

Een activerende website, zeer veel tweets, honderden facebook-likes en duizenden bezoekers. Het doel van stopjeugd- werkloosheid moge duidelijk zijn: Het probleem van jeugdwerkloosheid hoger op de politieke agenda krijgen. Met steun van onder andere Tofik Dibi, Jörgen Raymann en Bas Heijne stroomden de bezoekers binnen. Om de verwachte stroom van bezoekers aan te kunnen hebben we de website in de ‘cloud’ gehost. Deze manier van hosten zorgt ervoor dat het aantal servers schaalbaar is. Bij extreme drukte worden er automatisch extra servers ingeschakeld zodat de website goed en snel blijft werken. Dus ook toen stopjeugdwerkloosheid.nl de nationale pers haalde (o.a. Volkskrant en nu.nl) en Nederland massaal de website bezocht bleef hij prima werken.

Meer informatie

Wilt u ook met ons samenwerken? Vraag dan een vrijblijvende offerte aan.

050 785 12 70 info@wemagine.nl Contactformulier

Meer werk

Wieowat

Een interactieve website waar bezoekers gratis activiteiten kunnen plaatsen om zo nieuwe mensen te leren kennen. Daarnaast kunnen bezoekers reageren op geplaatste activiteiten.

Bekijk Wieowat

Jelle Pieter de Boer

Jelle Pieter de Boer is een Nederlandse portret en documentaire fotograaf.

Bekijk Jelle Pieter de Boer

Exposure

We hebben een website gemaakt met 21 foto’s van studenten waarbij onderlinge vaardigheden zichtbaar worden. Als de muis over de desbetreffende foto gaat ziet de bezoeker wat de student wil halen en brengen.

Bekijk Exposure

Reflexlab

Vijftig jongeren gaan hun hoofd buigen over het onderwerp flexwerken. Ontwerp en bouw een website om jongeren te werven en transformeer daarna de website in een website waarop informatie (blogs, foto's, nieuws) geplaatst kan worden. Bekijk Reflexlab

Nederlandslicht Instituut

Duidelijk en overzichtelijk ontwerp

Bekijk Nederlandslicht Instituut

Rientjes van Rossum

Een open en frisse website. Het logo van RvR bestaat uit drie kleuren. We gebruikten deze kleuren en reserveerde rood voor het notariaat, blauw voor de advocatuur en groen voor overkoepelde zaken.

Bekijk Rientjes van Rossum