Stopjeugdwerkloosheid online

De klant: FNV Jong is een zelfstandige jongerenbond en geeft adviezen aan de overheid op het gebied van werk en inkomen en heeft daarnaast een zetel in de SER.

De opdracht: Maak een campagnesite die sense of urgency geeft voor de oplopende jeugdwerkloosheid en mogelijkheid biedt tot actie door een twitterbericht richting De minister-president (@minpres) te sturen. De website moet veel bezoekers aankunnen goed werken op mobiele apparaten.

Het resultaat: Een activerende website Zeer veel tweets, honderden facebook-likes en duizenden bezoekers. Het doel van stopjeugdwerkloosheid moge duidelijk zijn: Het probleem van jeugdwerkloosheid hoger op de politiek agenda te krijgen. Met steun van onder andere Tofik Dibi, Jörgen Raymann en Bas Heijne stroomden de bezoekers binnen. Om de verwachte stroom van bezoekers aan te kunnen hebben we de website in de ‘cloud’ gehost. Deze manier van hosten zorgt ervoor dat het aantal servers schaalbaar is. Bij extreme drukte worden er automatisch extra servers ingeschakeld zodat de website goed en snel blijft werken. Dus ook toen stopjeugdwerkloosheid.nl de nationale pers haalde (o.a. Volkskrant en nu.nl) en Nederland massaal de website bezocht bleef hij prima werken.

Meer artikelen