Nieuwe website en huisstijl voor Wemagine

Ongeveer een maand geleden hebben we onze nieuwe website gelanceerd. We zijn superblij met het resultaat. Naast een website met spannende nieuwe functionaliteiten hebben we onszelf ook getrakteerd op een grondig herziene huisstijl. Want een huisstijl met een duidelijk verhaal werkt het allerbest.

We willen onze klanten op ideeën brengen

Bij alles wat we doen houden we onze klanten in ons achterhoofd. Kijkt u naar onze website, dan kijkt u als het ware onze etalage binnen. Onze huisstijl vertelt het verhaal van Wemagine en laat zien wie we zijn. En op onze website hebben we de nieuwste technieken gebruikt zodat u kunt zien wat we kunnen. De nieuwe chatfunctie bijvoorbeeld is zo'n succes dat we hem inmiddels ook al bij een van onze klanten hebben ingebouwd.

wemagine-raam.jpg

'Mobile first'

We hebben natuurlijk ons uiterste best gedaan op onze website. Het is immers onze belangrijkste showcase. Heeft u al gezien dat de website vlekkeloos functioneert op elk formaat scherm? Als u achter de pc of laptop zit dan kunt u voor de grap het venster van uw browser eens verkleinen. Dan ziet u hoe de onderdelen automatisch worden verplaatst om goed in het venster te passen. We hebben de website namelijk ontworpen volgens het principe 'mobile first', waarbij je uitgaat van het kleinste scherm en van daaruit begint met ontwerpen. Daardoor krijgen bezoekers de belangrijkste inhoud altijd als eerst te zien.

website.png

Een verhaal maakt elke huisstijl interessanter

Genoeg over techniek, door naar het design. Het allerbelangrijkste aan een huisstijl is dat hij overal en op elk medium (in de digitale en de fysieke wereld) goed herkenbaar is. Daarom hebben we de huisstijl van Wemagine teruggebracht tot de essentie: de kleur blauw, de wolkjes, de sterrenhemel en de roze tekst. We hebben de verbeterde huisstijl op alles gebruikt: visitekaartjes, briefpapier, mokken, zelfs ons hele kantoor is in stijl.

blog-huisstijl-papier-2.jpg

Wat een goede huisstijl nog beter maakt is een verhaal. Bijvoorbeeld: in ons logo staat een raket. Die staat voor de geavanceerde technologieën die we gebruiken. We maken die technieken toegankelijk voor iedereen doordat de websites die we maken zo makkelijk in gebruik zijn. Daarom is die raket gestileerd tot een supereenvoudige vorm. De sterrenhemel die we gebruiken staat voor inspiratie, want dat is wat we onze klanten willen geven. Zo zegt elk onderdeeltje uit ons logo en de huisstijl iets over onze identiteit.

wemagine-koffie.jpg

...Verrassing!

Wij zouden Wemagine niet zijn als we niet ergens een grapje hadden verstopt. Easter-eggs (kleine verstopte verrassingen) zitten niet alleen in games, maar ook op onze website. Heeft u hem al gevonden?

Contact

Laat ons vooral weten wat u van onze nieuwe website en huisstijl vindt. Gebruik daarvoor bijvoorbeeld onze nieuwe chatfunctie, dan kunt u rechtstreeks chatten met Peter. Wilt u zelf ook uw website vernieuwen? Neem ook dan contact op met Peter.

blog-huisstijl-papier.jpg

Meer artikelen