Brick My Picture te Groningen
Schrijf een algoritme waarmee je foto's kunt omzetten in Lego® schilderijen en bouw daarbij een webshop waar je de bouwtekening en de Legoblokjes voor het schilderij kunt kopen.
Het eindresultaat is een webshop waar de klant een eigen foto kan uploaden, die vervolgens omgezet wordt naar een voorstelling in Legoblokjes. De klant kan daarbij kiezen tussen verschillende formaten en 45 kleurstijlen. Uiteindelijk krijgt de klant de Legoblokjes en een bouwtekening of stappenplan om het schilderij zelf te bouwen, waarbij het resultaat tot het laatste moment een verrassing blijft.
Wij hebben natuurlijk de webshop gebouwd, de teksten geschreven en de (online) marketing verzorgd. Maar de grootste uitdaging zat in het schrijven van het algoritme. Er was veel logica en verstand van beeldherkenning nodig om een goed werkend algoritme te schrijven waarmee foto's omgezet worden naar een schilderij van Legoblokjes met bijbehorende bouwtekening. Nadat we deze uitdaging opgelost hadden, was de volgende moeilijkheid het beperkte aantal kleuren waarin Legoblokjes beschikbaar zijn. Daardoor toonden schilderijen niet altijd optimaal. We hebben daarom het algoritme zo aangepast dat de klant de keuze heeft uit 45 verschillende kleurstijlen.
Wilt u ook met ons samenwerken? Vraag dan een vrijblijvende offerte aan.
De belangrijkste uitdaging van een stem- of kieswijzer is de gebruiksvriendelijkheid. Bezoekers komen op de website met een duidelijk doel: Snel en efficiënt een stemadvies krijgen. Om het ontwerp zo optimaal te krijgen hebben we uitgebreid onderzoek gedaan met behulp van usabilityonderzoeken.
Bekijk JongerenkieswijzerHet resultaat is een app die qua stijl in dezelfde lijn is als de bijbehorende website. Met de app kunnen jongeren op een makkelijke manier hun weekrooster invullen.
Bekijk Toeslagencheck appOntwerp en bouw een nieuwe website voor de Noordelijke aankoopmakelaar. De onafhankelijke makelaar die volledig in dienst van de koper van een huis is.
Bekijk Noordelijke aankoopmakelaarDe primaire doelgroep van de website zijn familieleden van slachtoffers van moord of doodslag. Speciaal voor hun maakten wij een aangepast kleurenschema en selecteerden verschillende foto’s waarin herkenning een grote rol speelt.
Bekijk Rouw na moordEen sterke opening van de website met een foto waarin we de beroemdste herkenningspunten van Groningen photoshopten in combinatie met het kantoor en wagenpark van rijschool City. Daarna wordt alle content van de website binnen een iPad getoond.
Bekijk Rijschool City