De klant

Brick My Picture te Groningen

De opdracht

Schrijf een algoritme waarmee je foto's kunt omzetten in Lego® schilderijen en bouw daarbij een webshop waar je de bouwtekening en de Legoblokjes voor het schilderij kunt kopen.

Het resultaat

Het eindresultaat is een webshop waar de klant een eigen foto kan uploaden, die vervolgens omgezet wordt naar een voorstelling in Legoblokjes. De klant kan daarbij kiezen tussen verschillende formaten en 45 kleurstijlen. ​Uiteindelijk krijgt de klant de Legoblokjes en een bouwtekening of stappenplan om het schilderij zelf te bouwen, waarbij het resultaat tot het laatste moment een verrassing blijft.

Wij hebben natuurlijk de webshop gebouwd, de teksten geschreven en de (online) marketing verzorgd. Maar de grootste uitdaging zat in het schrijven van het algoritme. Er was veel logica en verstand van beeldherkenning nodig om een goed werkend algoritme te schrijven waarmee foto's omgezet worden naar een schilderij van Legoblokjes met bijbehorende bouwtekening. Nadat we deze uitdaging opgelost hadden, was de volgende moeilijkheid het beperkte aantal kleuren waarin Legoblokjes beschikbaar zijn. Daardoor toonden schilderijen niet altijd optimaal. We hebben daarom het algoritme zo aangepast dat de klant de keuze heeft uit 45 verschillende kleurstijlen. 

Bezoek webshop

Meer informatie

Wilt u ook met ons samenwerken? Vraag dan een vrijblijvende offerte aan.

050 785 12 70 info@wemagine.nl Contactformulier

Meer werk

Hydraulische cilinder configurator

Vele combinaties mogelijk, maatvoering op schaal en DWG-bestand direct beschikbaar. Bekijk Hydraulische cilinder configurator

Noordelijke aankoopmakelaar

Ontwerp en bouw een nieuwe website voor de Noordelijke aankoopmakelaar. De onafhankelijke makelaar die volledig in dienst van de koper van een huis is.

Bekijk Noordelijke aankoopmakelaar

Brick My Picture

Foto's omzetten in Lego® blokjes

Bekijk Brick My Picture

Technical parts

Duizenden verschillende producten en varianten.

Bekijk Technical parts

Check je Cao

Een website waar bezoekers aan een rad kunnen draaien. Vervolgens krijgen ze een willekeurige vraag uit één van de vier categorieën.

Bekijk Check je Cao

Rouw na moord

De primaire doelgroep van de website zijn familieleden van slachtoffers van moord of doodslag. Speciaal voor hun maakten wij een aangepast kleurenschema en selecteerden verschillende foto’s waarin herkenning een grote rol speelt.

Bekijk Rouw na moord