De klant

Brick My Picture te Groningen

De opdracht

Schrijf een algoritme waarmee je foto's kunt omzetten in Lego® schilderijen en bouw daarbij een webshop waar je de bouwtekening en de Legoblokjes voor het schilderij kunt kopen.

Het resultaat

Het eindresultaat is een webshop waar de klant een eigen foto kan uploaden, die vervolgens omgezet wordt naar een voorstelling in Legoblokjes. De klant kan daarbij kiezen tussen verschillende formaten en 45 kleurstijlen. ​Uiteindelijk krijgt de klant de Legoblokjes en een bouwtekening of stappenplan om het schilderij zelf te bouwen, waarbij het resultaat tot het laatste moment een verrassing blijft.

Wij hebben natuurlijk de webshop gebouwd, de teksten geschreven en de (online) marketing verzorgd. Maar de grootste uitdaging zat in het schrijven van het algoritme. Er was veel logica en verstand van beeldherkenning nodig om een goed werkend algoritme te schrijven waarmee foto's omgezet worden naar een schilderij van Legoblokjes met bijbehorende bouwtekening. Nadat we deze uitdaging opgelost hadden, was de volgende moeilijkheid het beperkte aantal kleuren waarin Legoblokjes beschikbaar zijn. Daardoor toonden schilderijen niet altijd optimaal. We hebben daarom het algoritme zo aangepast dat de klant de keuze heeft uit 45 verschillende kleurstijlen. 

Bezoek webshop

Meer informatie

Wilt u ook met ons samenwerken? Vraag dan een vrijblijvende offerte aan.

050 785 12 70 info@wemagine.nl Contactformulier

Meer werk

Taatgen fotografie

Bij een fotograaf zegt het beeld alles. Daarom maakten we voor Taatgen een minimaal design met full-screen foto's. De website bevat de nieuwst technieken om bezoekers een unieke (foto-)ervaring te geven.

Bekijk Taatgen fotografie

Rijschool City

Een sterke opening van de website met een foto waarin we de beroemdste herkenningspunten van Groningen photoshopten in combinatie met het kantoor en wagenpark van rijschool City. Daarna wordt alle content van de website binnen een iPad getoond.

Bekijk Rijschool City

Landingspagina Margriet

Landingspagina voor de Magriet-Rituals campagne.

Bekijk Landingspagina Margriet

Hete Pepers

Het ontwerp is duidelijk geïnspireerd op de nieuwe Windows look: Flat design & tegels. De website beschikt over een multifunctionele toolbox waarde webmasters een uitgebreid scala aan media kunnen uploaden.

Bekijk Hete Pepers

Roodberg

We hebben verschillende verbeteringen doorgevoerd aan de website. Het ontwerp is duidelijker en overzichtelijker geworden met meer focus op het verhogen van de conversie.

Bekijk Roodberg

Jongerenkieswijzer 2017

Meer dan 100.000 jongeren gebruiken de Jongerenkieswijzer.

 

Bekijk Jongerenkieswijzer 2017